Pasakos vaikams-sekti, išveikti, įtraukti

30/09/2019

">

SEMINARO LEKTORĖ
Kristina Savickytė – Damanskienė, LMTA menų magistrė, studijos tėvams ir vaikams „Šilkaus pupa“ įkūrėja ir programų sudarytoja, knygos „Kuriame pasaką su aktore Kristina Savickyte“ autorė, el. pašto adresas – k.savickyte@gmail.com, telefono nr. 868254087, adresas – Šv. Stepono g. 27-21, Vilnius 01312. Šiuolaikiniai vaikai vis mažiau nori klausyti pasakų. Jie auga supami didelio kiekio greitų vaizdinių ir panirti į pasaką, susikaupti jai, jiems darosi vis sunkiau. Ypatingai sunku sukaupti ir įtraukti vaikų grupę – dėl skirtingo jų būdo, temperamento, amžiaus ir patirties, klausantis pasakų. Programa apžvelgia labiausiai tinkamas pasakas ikimokyklinio amžiaus vaikams, jų pasirinkimo prioritetus, siūlo būdus įtraukti vaikus į pasaką, padrąsinti juos veikti kartu ir taip praplėsti pasakos patyrimą. Taip pat programa nubrėžia gaires ir moko, kaip spontaniškai, įjungiant vaikų grupę kurti pasaką čia ir dabar.

SEMINARO TIKSLAS
Padėti auklėtojui ar mokytojui patirti įvairius būdus aktyviai įtraukti vaikus į pasakas bei padrąsinti spontaniškai naudoti įvairius kūrybiškus metodus praturtinti pasakas vaikų grupėje.

SEMINARO UŽDAVINIAI
Suteikti pedagogui žinių ir konkrečių instrumentų:
– kaip pasirinkti pasakas pagal konkrečias vaikų grupes.
– kaip kūrybiškai įtraukti vaikus į pasakos veiksmą.
– kaip pasitikėti ir pasinaudoti savo ir vaikų spontaniškumu, išveikiant pasakas.
– kaip esant reikalui sukurti savo pasaką, išnaudojant ir vaikų idėjas bei potencialą.
– Kaip žaismingai motyvuoti vaikus veiklai su pasakomis.

SEMINARO TURINYS
Tinkamiausios pasakos vaikų grupei pasirinkimo kriterijai ir prioritetai – teorija – 1 akad. val.
Interaktyvus pasakos sekimas, naudojant tik sekėjo išraišką ir nūdus įtraukti vaikus – teorija ir praktika – 1,5 akad. val.
Kūrybiškas įprastų daiktų panaudojimas pasakų išveikimui – teorija ir praktika – 1,5 akad. val.
Pasakos kūrimas – personažo istorija, pasakos elementai, pagalbinės priemonės – 1,5 val.
Refleksija – 0,5 akad val.