Erasmus+ programos projektas ,,Naujas pedagogo vaidmuo karo Ukrainoje ir augančios migracijos kontekste“

21/08/2023

Erasmus+ programos projektas ,,Naujas pedagogo vaidmuo karo Ukrainoje ir augančios migracijos kontekste“

VIKC nuo š.m. birželio 1 dienos pradeda vykdyti Erasmus+ programos projektą ,,Naujas pedagogo vaidmuo karo Ukrainoje ir augančios migracijos kontekste“ (2023-1-LT01-KA122-ADU-000128259). Ketiname mokytis Gateway English School, kur vyks 40 akad.valandų seminaras-dirbtuvės. Jų metu dėstytojai, remdamiesi savo patirtimi, mokys Centro darbuotojas kalbų mokyme naudojamų metodų ir strategijų. Vyks aktyvus mokymasis – diskusijos, refleksija, darbas grupėse ir pan. Kiti pasirinkti mokymai ,,Intercultural learning and cultural diversity in education“ yra strateginio pobūdžio: kaip greitai keičiantis pasauliui, susiduriant su vis naujai atvykstančiais skirtingų kultūrų žmonėmis iš nuo karo bei stichinių nelaimių kenčiančių regionų, juos žingsnis po žingsnio integruoti į visuomenės gyvenimą, kaip mokytis empatijos, kaip laužyti stereotipus. Erasmus learning academy mokymuose ,,Stress and conflict management: the way to resilience and satisfaction” bus mokomasi, kaip įveikti kylančias mokymų metu stresines situacijas bei kaip padėti besimokantiesiems – ypač karo pabėgėliams, migrantams – įveikti stresą, nerimą.


Tikimės, kad projekto metu pasiekti rezultatai įgalins dėstytojas plačiau suvokti daugiakultūriškumą, įgyti daugiau empatijos, kad projekto mokymų metu įgijusios daugiau žinių ir patirties – konkrečių metodų, strategijų, Centro darbuotojos kurs ir puoselės daugiakultūriškumui palankesnę terpę,  mokymų metu kalbų dėstytojos išmoks naujų metodų ir įrankių, padedančių mokyti kalbų karo pabėgėlius ir migrantus, kad patobulins ir anglų kalbos komunikacinę kompetenciją. Ir kas itin svarbu, Centro dėstytojos pagilins suvokimą, kad šiuo metu pedagogas nėra vien dėstytojas, mokytojas, jis ir moderatorius ir facilitatorius, padedantis besimokantiesiems ypač karo pabėgėliams, migrantams, įveikti visokias socialinio pobūdžio problemas, padedantis jiems įveikti kylantį nerimą, stresą mokymų metu, sprendžiantis kylančius konfliktus. Tikėtina, kad Centro darbuotojos pačios išmokusios streso valdymo, įveikos metodų, juos taikys mokymų metu, kad išmoks padėti sau neperdegti, nepervargti.