Erasmus+ programos mokytojų kvalifikacijos tobulinimo kursai „Tarpkultūrinis mokymasis ir kultūrinė įvairovė klasėje“
01/11/2024
2024 m. spalio 6–12 dienomis trys VIKC kalbų mokymo ekspertės – Audronė Auškelienė, Ramunė Sarnickienė ir Rita Samukienė – dalyvavo Erasmus+ programos mokytojų kvalifikacijos tobulinimo kursuose „Tarpkultūrinis mokymasis ir kultūrinė įvairovė klasėje“, kurie vyko Palerme, Sicilijoje. Kursuose susirinko dalyviai iš įvairių Europos šalių: Lietuvos, Austrijos, Vokietijos, Graikijos, Slovėnijos, Suomijos ir Nyderlandų. Pagrindinis šių mokymų tikslas buvo padėti pedagogams gilinti kultūrinį sąmoningumą ir suteikti praktinių strategijų, kaip efektyviai valdyti daugiakultūrines mokinių grupes.
Mokymų metu buvo nagrinėjamos tokios temos kaip asmeninių prietarų ir stereotipų atpažinimas bei įveikimas, tarpkultūrinės kompetencijos tobulinimas ir šiuolaikinių ugdymo metodų, tinkamų įvairioms mokinių grupėms, paieška. Dalyviai dalyvavo imitaciniuose pratimuose bei dalijosi istorijomis, kurios skatino skirtingų perspektyvų įvertinimą ir padėjo praktikoje valdyti kultūrinius iššūkius.
Kursuose taip pat buvo akcentuojamas mokytojo vaidmuo mokinių imigrantų integracijos procese, aptariant tiek akademinę, tiek emocinę paramą. Bendravimas su kitais kursų dalyviais ir mokytojais sudarė sąlygas keistis gerąja patirtimi ir strategijomis, kaip skatinti įtrauktį ir įvairių kultūrų supratimą mokyklose.
Kursas praturtino dalyvius vertingais įrankiais, kurie padės kurti įtraukią ir palaikančią mokymosi aplinką visiems mokiniams.
Be teorinės medžiagos, dalyviai turėjo galimybę susipažinti su Palermo turtingu kultūriniu ir istoriniu paveldu. Apsilankymas Palermo katedroje, kur susipina normanų, arabų ir gotikos architektūros stiliai, bei Palazzo dei Normanni, kuris yra Sicilijos įvairialypės praeities simbolis, leido geriau suprasti daugiakultūrę regiono istoriją. Pasivaikščiojimas gyvybingame Capo turguje ir susidūrimas su vietine Sicilijos gyvenimo atmosfera dar labiau praturtino dalyvių supratimą apie Palermo kultūrinę įvairovę. Šios patirtys harmoningai papildė kurso temas ir padėjo giliai įsisavinti tarpkultūrinius mainus tiek klasėje, tiek už jos ribų.
Tokiu būdu kursai tapo ne tik profesiniu tobulėjimu, bet ir gilesniu kultūriniu patyrimu, leidžiančiu pedagogams geriau suprasti kultūrinę įvairovę ir mokymosi proceso globalumą.