2024-01-26 – 2024-06-07 48 ak. val. seminarų ciklas 12 kl. lietuvių k. mokytojams dėl atnaujintų lietuvių kalbos ir literatūros bendrojo ugdymo programų įgyvendinimo „Nuo katastrofų refleksijos iki šių dienų demokratijos“

20/08/2024

2024-01-26 – 2024-06-07  48 ak. val. seminarų ciklas 12 kl. lietuvių k. mokytojams dėl atnaujintų lietuvių kalbos ir literatūros bendrojo ugdymo programų įgyvendinimo „Nuo katastrofų refleksijos iki šių dienų demokratijos“

Lektorė Onutė Baumilienė, lietuvių kalbos mokytoja ekspertė, lotynų kalbos vyresnioji mokytoja; Lietuvos Klasikų asociacijos narė; lektorė; vadovėlių, straipsnių, skaitmeninių mokomųjų priemonių (bendra)autorė; atnaujinamų Bendrųjų programų ugdymo turinio metodininkė; suomių organizacijos „Scool“ 2015 m. įvertinta tarptautiniu „Campus“ apdovanojimu už patirties dalijimąsi su mokytojais; 2009 m. Europos pažymėjimo programos „Metų gimtosios kalbos mokytoja“.

PROGRAMOS ANOTACIJA (AKTUALUMAS, REIKALINGUMAS)
Seminarų ciklas skirtas lietuvių kalbos ir literatūros mokytojams, dirbsiantiems pagal atnaujintą Lietuvių kalbos ir literatūros programą XII klasėje. Programa orientuota į mokinius, pasirinkusius išplėstinį kursą – bendrajam kursui atstovauja tik keturių pasirinktinai analizuojamų autorių kūriniai: K. Voneguto, M. Atvud, R. Kmitos ir K. Sabaliauskaitės. Programoje pateikiama XX a. vidurio katastrofų refleksija pasaulio ir Lietuvos kitakalbėje literatūroje, jai atstovauja A. Suckeverio, K. Voneguto, V. G. Zėbaldo kūriniai; aiškinamasi, kaip XX a. antrosios pusės modernizmas ir postmodernizmas atsiskleidžia pasaulio literatūroje – analizuojami G. Garsijos Markeso, Dž. Faulzo, O. Tokarčuk, G. Graso, M. Atvud, K. Išiguro kūriniai; pristatoma šiuolaikinė lietuvių proza (jai atstovauja R. Kmitos, V. Papievio, K. Sabaliauskaitės kūryba); apžvelgiama šiuolaikinė lietuvių drama (jai atstovauja L. S. Černiauskaitės, G. Grajausko, M. Ivaškevičiaus kūriniai); pristatomos kai kurių šiuolaikinių lietuvių eseistų: L. Donskio, K. Navako, P. Pukytės – pasirinktos esė. Programoje nurodyti kūriniai analizuojami ir interpretuojami įvairiais aspektais; sunkesnių tekstų analizė moko kelti klausimus, kurti idėjas, kūrybiškai spręsti problemas, lyginti tekstus, apibendrinti sukauptą medžiagą; tiriamieji darbai sudaro sąlygas geriau suprasti pamokos temą ir parašyti vertingesnius, kūrybiškesnius atsiskaitymo darbus; įvairi medžiaga leidžia užduotis individualizuoti; nagrinėjamo kūrinio aktualizavimas padeda suprasti kultūros svarbą šiandien. Siūlomas ugdymo būdas leis mokytojams ir mokiniams kūrybiškiau dirbti.

PROGRAMOS TIKSLAS
Suteikti pedagogams žinių apie atnaujintą lietuvių kalbos bei literatūros BP XII klasėje, pasiūlyti ugdymo metodiką bei pateikti jos taikymo praktikoje pavyzdžių.

PROGRAMOS UŽDAVINIAI
1. Supažindinti su kūriniais, atspindinčiais aukštesniųjų pasiekimų ugdymą mokykloje (išplėstinis lygis).
2. Informuoti apie konkrečių pamokų metu ugdomas kompetencijas.
3. Atskleisti aukštesniųjų ugdymo gebėjimų vertę mokymo(si) procese.

PROGRAMOS TURINYS (įgyvendinimo nuoseklumas: temos, užsiėmimų pobūdis (teorija/praktika/savarankiškas darbas) ir trukmė).

1. XX a. vidurio katastrofų refleksija pasaulio ir Lietuvos kitakalbėje literatūroje (A. Suckeveris, K. Vonegutas, V. G. Zėbaldas).
2. XX a. antrosios pusės modernizmas ir postmodernizmas pasaulio literatūroje (G. Garsija Markesas, Dž. Faulzas, O. Tokarčuk), I dalis.
3. XX a. antrosios pusės modernizmas ir postmodernizmas pasaulio literatūroje (G. Grasas, M. Atvud, K. Išiguras), II dalis.
4. Šiuolaikinė lietuvių proza (R. Kmita, V. Papievis, K. Sabaliauskaitė).
5. Šiuolaikinė lietuvių drama (L. S. Černiauskaitė, „Liučė čiuožia“; G. Grajauskas, „Mergaitė, kurios bijojo Dievas“; M. Ivaškevičius, „Išvarymas“).
6. Šiuolaikinė lietuvių esė ( L. Donskio, K. Navako, P. Pukytės pasirinktos esė).