2022-02-23 – 2022-04-04 Technologijos ir klasė: Įtraukusis kalbų mokymas naudojant technologijas

16/08/2024

2022-02-23 – 2022-04-04 Technologijos ir klasė: Įtraukusis kalbų mokymas naudojant technologijas

Programos autorius (vadovas): Russell Stannard.

www.teachertrainingvideos.com puslapio įkūrėjas, gavęs 3 apdovanojimus švietimo srityje įskaitant Britų Tarybos ELT apdovanojimą už inovatyvias technologijas ir laikraščio The Times Aukštesnįjį „Išskirtinių inovacijų” apdovanojimą mokymo technologijų srityje, mokymosi proceso organizavimo metodo Flipped Classroom (liet. atvirkštinė klasė) ekspertas, už kurį 2017 m. buvo nominuotas Britų Tarybos ELTons apdovanojimui, NILE (Norwich Institute for Education) MA TESOL programos lektorius, ugdymo departamento direktorius, žurnalų The Teacher Trainer, Anglo Files ir The English Teaching Professional straipsnių autorius, IT ir kalbų mokymo kursų lektorius nuo 2005 metų.

PROGRAMOS ANOTACIJA (AKTUALUMAS, REIKALINGUMAS)

Skaitmeninis raštingumas – mokymuisi, darbui ir aktyviam dalyvavimui visuomenėje būtinas gebėjimas. Be to, kalbant apie mokyklinį ugdymą, svarbu tiek suprasti patį šį gebėjimą, tiek ir žinoti, kaip jį ugdyti. Siekdama padėti geriau suprasti šio gebėjimo pobūdį, Europos Komisija parengė Europos skaitmeninio raštingumo sistemą piliečiams („DigComp“), kuri padalyta į penkias sritis: informacinis ir duomenų raštingumas, bendravimas ir bendradarbiavimas, skaitmeninio turinio kūrimas, saugumas ir problemų
sprendimas. Artimiausioje ateityje pedagogai taip pat turės savo sistemą, kuri vadinsis „DigCompEdu“. Susipažinę su išankstiniu šios sistemos pristatymu matome, kad ją sudaro šešios tobulėjimo sritys: profesinė aplinka, skaitmeninių išteklių kūrimas ir dalijimasis jais, skaitmeninių priemonių naudojimo valdymas, vertinimas, galimybių besimokantiesiems suteikimas ir skaitmeninio raštingumo įgijimo palengvinimas. Šia programa siekiame, kad pedagogai įgytų žinių ir supratimo, išsiugdytų gebėjimus ir
nuostatas šiose skaitmeninio raštingumo kompetencijos srityse:

1. informacijos valdymas;
2. komunikavimas;
3. skaitmeninio turinio kūrimas;
4. saugumas;
5. skaitmeninis mokymas ir mokymasis.

PROGRAMOS TIKSLAS

Tobulinti mokytojų bei pagalbos mokiniui specialistų skaitmeninio raštingumo kompetencijas, kurios leistų išnaudoti skaitmeninių technologijų potencialą mokant ir mokantis bei tinkamai ruošiant savo mokinius gyventi ir dirbti skaitmeninėje visuomenėje.

PROGRAMOS UŽDAVINIAI
1. Išmokti naudotis inovatyviais technologiniais įrankiais, kurie pagerins pamokos vadybą, organizaciją, mokinių mokymosi rezultatų vertinimą, grįžtamojo ryšio suteikimą, mokytojo ir tėvų bendravimą ir bendradarbiavimą, siekiant gerinti mokinių mokymosi rezultatus.
2. Įgyti praktinių technologinių įgūdžių tobulinant mokinių kalbinės veiklos rūšis, mokant žodyno, gramatikos, atliekant projektinius darbus.
3. Pagilinti žinias apie mobilaus mokymosi galimybes ir išmokti kurti multimodalinį mokymosi turinį.


SEMINARO TURINYS

Žinių ir supratimo įgijimas (teorinė dalis)
1. informacijos valdymas;
2. komunikavimas;
3. skaitmeninio turinio kūrimas;
4. saugumas;
5. skaitmeninis mokymas ir mokymasis

Gebėjimų įgijimas (praktinė dalis)

1. Informacijos vertinimas. Kritiškai vertinti informacijos šaltinių patikimumą. Rinkti informaciją, ją apdoroti, analizuoti, kritiškai įvertinti ir atrinkti.
2. Informacijos įrašymas ir prieinamumas. Valdyti ir saugoti turinį bei informaciją taip, kad ją būtų lengva pasiimti, taip pat sisteminti informaciją ir duomenis.
3. Bendravimas pasitelkus skaitmenines technologijas. Bendrauti su mokiniais, mokytojais ir švietimo pagalbos specialistais, tėvais (globėjais, rūpintojais) ir kitais pasitelkus įvairius skaitmeninius įrenginius ir taikomąsias programas. Bendradarbiaujant (pvz., kuriant dokumentą, minčių žemėlapį, projektą) naudotis aplinkų, skirtų bendrauti nuotoliniu būdu, galimybėmis.
4. Bendradarbiavimas internete. Bendradarbiaujant (pvz., kuriant dokumentą, minčių žemėlapį, projektą) naudotis aplinkų, skirtų bendrauti nuotoliniu būdu, galimybėmis.
5. Įvairių formatų turinio kūrimas pasitelkus skaitmeninę daugialypę terpę ir technologijas. Kurti įvairių formatų, įskaitant daugialypę terpę, turinį.
6. Skaitmeninių išteklių naudojimas. Pasirinkti, kurti naujus, keisti esamus, tinkamai naudoti ugdymui, apsaugoti ir dalytis skaitmeniniais ištekliais.
7. Inovatyvus ir kūrybiškas skaitmeninių technologijų naudojimas. Kūrybiškai naudoti skaitmenines technologijas mokymo procese: planuoti išteklius ir veiklas, organizuoti procesą, pasirinkti tinkamus metodus, konsultuoti mokinius nuotoliniu būdu.
8. Mokinių skaitmeninės kompetencijos plėtojimas. Ugdant mokinių skaitmeninę kompetenciją tinkamai parinkti mokymosi veiklas, užduotis, vertinimą užtikrinant fizinę, psichologinę ir socialinę mokinių gerovę bei saugų ir atsakingą skaitmeninių technologijų naudojimą. Plėtoti mokinių gebėjimus ieškoti informacijos, kritiškai įvertinti informacijos ir jos šaltinių tinkamumą ir patikimumą, tvarkyti ir interpretuoti informaciją. Skatinti mokinių bendravimą ir bendradarbiavimą skaitmeninėje erdvėje.
9. Vertinimas .Naudoti skaitmenines vertinimo priemones mokinių pasiekimų stebėsenai, pažangos vertinimui ir įsivertinimui. Nuostatų įgijimas (vertybinių, etinių-profesinių nuostatų teikimas ir įgijimas).
10. Asmens duomenų apsauga. Laikytis asmens duomenų teikimo kitiems taisyklių. Apsaugoti save ir kitus nuo galimų įvairių elektroninių patyčių formų (pvz., įžeidinėjimo, šmeižimo, persekiojimo internete, apsimetimo kitu asmeniu, asmeninės informacijos ar duomenų neteisėto viešinimo ir pan.)