2021-03-25 Kalbėjimo įgūdžių tobulinimas ir vertinimas anglų kalbos pamokoje ir ruošiantis egzaminui. Bendrųjų kompetencijų taikymas.
16/08/2024
LEKTORIAI
Irena Katauskienė, Vilniaus Jono Basanavičiaus gimnazijos anglų kalbos mokytoja ekspertė, anglų kalbos VBE vertintoja, seminarų mokytojams lektorė, Mokytojo TV lektorė, egzamino STANAG 6001 testuotoja.
Tomas Karačionka, VBE Anglų kalbos vertintojas, 2019 elektroninio vertinimo vyr. vertintojas, seminarų mokytojams ir dėstytojams lektorius.
PROGRAMOS ANOTACIJA (AKTUALUMAS, REIKALINGUMAS)
Seminaras bus naudingas anglų kalbos mokytojams, nes anglų kalbos valstybinio brandos egzamino kalbėjimo dalies pagrindinis tikslas yra patikimai ir objektyviai įvertinti mokinio kalbinius įgūdžius. Seminaro turinys – komunikacinių kalbinių kompetencijų, vertinimo kriterijų apžvalga ir kalbinių atlikčių vertinimas – padės vertinimo standartizavimo procesui.
Gautų 2019 m. elektroninio antrojo vertinimo rezultatų analizė padės jaustis tvirčiau vykdant 2020 m. anglų kalbos VBE kalbėjimo dalį, palengvins mokinių kalbinių įgūdžių tobulinimą mokymo procese. Rengiantis seminarui buvo išklausyta tūkstančiai garso įrašų, teirautasi mokytojų- vertintojų atsiliepimų. Seminare bus naudojama garso medžiaga bei apibendrinama 2017-2019 m. anglų k. VBE vertinimo patirtis.
Seminaro metu bus kalbama apie komunikacines kalbines kompetencijas, ypač apie komunikacines strategijas, kurios labai dažnai būna užmirštos arba ignoruojamos. Kokios tai priemonės, kurias kalbos vartotojas naudoja, kad sutelktų bei subalansuotų savo išteklius ir panaudotų gebėjimus bei pritaikytų veikimo būdus taip, kad atitiktų komunikacijos konteksto reikalavimus ir sėkmingai atliktų užduotis. Seminare bus aptariami monologinės kalbos pavyzdžiai pagal duotą diagramą, tekstą ir paveiksliukus, atkreipiamas dėmesys į komunikacinių kalbinių kompetencijų ir strategijų išraišką.
Lektoriai gyvai pademonstruos ypatingesnius dialoginės kalbos atvejus.
2019 m. kalbėjimo antras vertinimas buvo atliktas elektroniniu būdu. Kalbėsime apie patirtį vertinant už „ekrano“. Seminare bus naudojama garso medžiaga, analizuojami vertinimo kriterijai.
Seminaras bus naudingas visiems anglų kalbos mokytojams, ruošiantiems mokinius kalbėjimui tiek mokymo procese, tiek PUPP bei VBE egzamino daliai.
PROGRAMOS TIKSLAS
1. Suteikti praktinių žinių apie kalbėjimo dalies užduočių atlikimą bei vertinimą, anglų kalbos kalbėjimo gebėjimų ugdymą plačiąja prasme.
2. Tobulinti valstybinio anglų kalbos brandos egzamino vertinimo procesą, remiantis mokytojų
vertintojų gerąja patirtimi.
PROGRAMOS UŽDAVINIAI
1. Aptarti komunikacines kalbines kompetencijas ir strategijas.
2. Aptarti vertinimo kriterijų aiškumą, jų svarbą vertinimo kokybei užtikrinti.
3. Apibendrinti pokalbį palaikančiojo egzamino vertintojo gerąją patirtį ir aptarti problemas, kurios kyla pokalbį palaikančiam vertintojui, atliekant dialogo užduotį.
4. Pateikti patarimus pritaikant egzamino patirtį mokymo procesui.
5. Panagrinėti kalbėjimo pavyzdžių vertinimą, naudojant garso įrašus.
PROGRAMOS TURINYS
1. Komunikacinių kalbinių kompetencijų ir strategijų aptarimas.
2. Vertinimo kriterijų apžvalga.
3. Kalbinių atlikčių vertinimas