2020-12-07 Nuotolinis seminaras „Ką mokytojai turėtų žinoti apie paauglių meilės sampratą ir seksualinio elgesio ypatumus“

28/07/2024

2020-12-07 Nuotolinis seminaras „Ką mokytojai turėtų žinoti apie paauglių meilės sampratą ir seksualinio elgesio ypatumus“

Lektorius: Edukologas, biologijos mokytojas Ričardas Pagojus

PROGRAMOS ANOTACIJA (AKTUALUMAS, REIKALINGUMAS)

Švietimo ir mokslo ministerijoje dirbusi darbo grupė baigė rengti Sveikatos ir lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai programos projektą. Planuojama, kad pagal naują programą mokyklose bus pradėta dirbti 2017 m.

Seminaro metu lektorius ir kalbės apie tai, kaipgi paaugliai supranta meilę, kaip padėti jiems susikurti vertybinį pagrindą teisingai lytiškumo sampratai.

Kas yra meilė? Kuo ji pasireiškia? Šį klausimą užduoda daugelio sričių specialistai, tačiau kun. S.Yla pastebėjo, kad meilė nėra objektyvaus tyrinėjimo sritis ir bet koks protinis tyrinėjimas negali jos gelmių atskleisti. Meilei suprasti reikia vidinio pažinimo, kitais žodžiais tariant, reikia dvasios ir širdies. Tačiau per pasaulį nuvilnijusi sekso revoliucijos banga paskleidė „saugaus” sekso ir „išlaisvintos” meilės filosofijos sėklas, kurios toli gražu neatvėrė nei dvasios, nei širdies akių. R. May žodžiais tariant: „… nuėmė figos lapą nuo lyties organų ir uždėjo ant veido.” A. Paškus toliau tęsia mintį: „Atidengė žmogaus lyties organus, bet uždengė veidą. Susitinka lyties organai, bet prasilenkia asmenys. Naudojasi seksu, bet ignoruoja asmenį. Figos lapas – „išlaisvintos” meilės simbolis. Meilės be įsipareigojimų, be aistros ir pagaliau be meilės.” (Paškus A. Žmogaus meilės. Vilnius, 1995 p. 61)

Meilės samprata dažnai painiojama su seksualumu.

Seminaro metu įgytos teorinės žinios ir praktiniai įgūdžiai padės mokytojams suprasti ir atpažinti veiksnius, darančius didžiausią įtaką meilės ir seksualumo sampratai; kad meilės ir seksualumo ugdymui labai svarbus vertybinis pagrindas nukreiptas į charakterio formavimas, lytinis ugdymas, o ne vien tik seksualinis prusinimas; dalyviai susipažins su įvairiais meilės ir seksualumo temos nagrinėjimo aspektais bei metodais.

Padėti pedagogams susiformuoti tinkamą meilės sampratą bei perteikti ją savo ugdytiniams jiems suprantamais būdais bei metodais. 



PROGRAMOS TIKSLAS
Padėti pedagogams susiformuoti tinkamą meilės sampratą bei perteikti ją savo ugdytiniams jiems suprantamais būdais bei metodais.

PROGRAMOS UŽDAVINIAI
1. Supažindinti pedagogus su paauglių meilės sampratos ypatumais.
2. Abstinenciją (susilaikymą) pateikti kaip alternatyvaus elgesio modelį, prieš pastatant jį „saugaus” sekso filosofijai. Pateikti kitas dorovinio (krikščioniško) elgesio formas.
3. Aptarti psichologinius meilės ir seksualumo ugdymo aspektus, įvairias meilės rūšis bei formas.
4. Panagrinėti šeimos modelio vystymosi sociokultūrinius aspektus.
5. Padėti suformuluoti atsakymus į paaugliams aktualius meilės, draugystės ir seksualumo klausimus.
6. Paskatinti mokytojus naudoti tinkamus meilės ir seksualumo ugdymo metodus.


PROGRAMOS TURINYS
1. Populiariausi mitai apie meilę, draugystę ir įsimylėjimą;
2. Ikivedybinio elgesio bruožai bei alternatyvūs modeliai. Ryšys tarp meilės ir seksualumo sąvokų;
3. Skirtingi meilės raiškos lygmenys bei įvairios meilės rūšys. Besąlygiškos (brandžios) meilės bruožai ir ypatumai;
4. Trumpa šeimos institucijos formavimosi istorinė apžvalga. Šeimos modelio klausimo aktualumas;
5. Dažniausiai moksleivių užduodami klausimai, jų aptarimas, galimi atsakymo būdai;
6. Ričardo Pagojus knygos „Meilės pamokos: kad nemylėtume kaip idiotai“ galimi perteikimo metodai.