2020-09-02 – 10-30 Nuotolinė skaitmeninio raštingumo programa „Technologijos ir klasė 2020”
28/07/2024
Programos rengėjas: Keith Byne
Prieš tapdamas mokytoju 12 metų sėkmingai dirbo grafikos 3D dizaineriu. Tad jam visuomet svarbus praktinis žinių panaudojimas. Jo darbas yra sutelkta į užduočių ir veiklų, skatinančių mokymąsi, kūrimą. Su Russellu Stannardu Keitas periodiškai dirbo rengdamas tokius projektus kaip knygų seriją, pavadintą “Naujoji standartinė anglų kalba “skirta didžiuliam Kinijos leidėjui FLTRP, kurdamas mokytojo ir mokinio knygų medžiagą. Jis taip pat bendradarbiavo rašydamas daugialypės terpės veiklas BBC seriale “Įsitrauk į Ispanų kalbą”. 2007 m. jis pradėjo dirbti tinklapyje www..teachertreiningvideos.com, vėliau naudodamas wix.com, sukūrė mokytojų el. Aplanką. Visai neseniai jis tyrinėjo šiuolaikinių technologijų naudojimą klasėje ir internete. Mišraus ir savarankiško mokymosi įgalinimas “atvirkštinė” klasė ir nuolatinis vertinimas yra jo tyrimų dalis. Kaip “Universal English S.L.” savininkas ir direktorius Tomareso (Ispanija) akademijoje, jis yra profesionalas pradedant mokymu klasėje, mokytojų rengimu ir pasirengimu egzaminams, baigiant informacijos perdavimu tėvams ir globėjams. Jis žino ne tik tai ką naudoti, bet ir tai , kaip tuo naudotis, todėl tuo dalinasi vesdamas nuotolinius skaitmeninio raštingumo mokymus visame pasaulyje.
PROGRAMOS ANOTACIJA (AKTUALUMAS, REIKALINGUMAS)
Kodėl dalyvauti nepaisant to, kad karantino metu vyko daugybė skaitmeninio raštingumo mokymų pedagogams.
LR Švietimo , mokslo ir sporto ministerijos atliktoje apklausoje karantino metu, kurios visa ataskaita yra https:drive:google.com/file d/1dx-ąT3c-KMbHoJIAyHBg_x7ZiGP7dEKv?view, duomenys rodo, kad 50,1 procento Lietuvos mokytojų gali mokyti nuotoliniu būdu, tačiau jiems nuolat reikia tobulinti informacinio raštingumo įgūdžius pedagogų kvalifikacijos tobulinimo kursuose. Apklausos duomenys taip pat rodo, kad penktadalyje Lietuvos mokyklų dirba mokytojai, turintys tik pradinių informacijos ir technologijos įgūdžių.
PROGRAMOS TIKSLAS
Šia 58 ak. Val. skaitmeninio raštingumo kompetencijos tobulinimo mokant užsienio kalbų ir kitų dalykų programa siekiame, kad mokytojas ir pagalbos mokiniui specialistas įgytų ne tik žinių, bet ir supratimo, ką jau tikėtina įgijo karantino metu vykusiuose mokymuose, bet ir praktiškai įvaldytų gebėjimus šiuose skaitmeninio raštingumo kompetencijos srityse.
1. Informacijos valdymas
1.1 Naršymas, informacijos paieška ir atranka
1.2 Informacijos vertinimas
1.3 Informacijos įvertinimas ir prieinamumas
2. Komunikavimas
2.1 Bendravimas pasitelkus skaitmenines technologijas
2.2 Informacijos turinio bendrinimas
2.3 Bendravimas internete
2.4 Tinklo etiketas
3. Skaitmeninio turinio kūrimas
3.1 Įvairių formatų turinio kūrimas pasitelkus skaitmeninę daugialypę terpę ir technologijas
3.2 Autorių teisės ir licencijos
4. Skaitmeninis mokymas ir mokymasis
4.1 Skaitmeninių išteklių naudojimas
4.2 Inovatyvus ir kūrybiškas skaitmeninių technologijų naudojimas
4.3 Mokinių skaitmeninės kompetencijos plėtojimas
4.4 Mokinių skaitmeninio raštingumo problemų sprendimas
4.5 Vertinimas
5. Skaitmenio raštingumo problemų sprendimas
5.1 Skaitmeninio raštingumo kompetencijų tobulinimas
5.2 Profesinis tobulėjimas
PROGRAMOS UŽDAVINIAI
Ko išmoks mokytojai:
Sužinos apie naujausius technologijų naudojimo tyrimus mokant kalbų klasėje, įskaitant vertinimą, bendradarbiavimą “atvirkštinę klasę”, mišrų mokymąsi, refleksiją, grįžtamąjį ryšį, kalbėjimo įgūdžius ir daugiau. Įgis praktinių įgūdžių „Google“ dokumentai, „Google“ skaidrės, „Padlet“, „Google Forms“, ekrano fiksavimo technologijas, „YouTube“, išplėstinės paieškos metodai, video, audio, tinklaraščių kūrimas, svetainių kūrimas
Programos pabaigoje mokytojai pristatys parengtą skaitmeninę mokymo priemonę (pvz., pamokos pateiktį, užduočių rinkinį, skaitmeninį mokymosi objektą jo taikymo pamokoje pavyzdžių, pamokos/veiklos scenarijų ir pan). Reflektuos apie pasiteisinančius technologijų įrankius pamokoje ir darančius teigiamą poveikį pamokos vadybai, mokinių akademiniams pasiekimams baigiamojoje praktinėje konferencijoje „Learning by Doing“.
PROGRAMOS TURINYS
1. Technologijų panaudojimas kalbų mokymo klasėje.
2. “Virtualios mokymosi aplinkos”.
3. Kaip technologijos padeda mokytis kalbų.
4. Bendradarbiavimo skatinimas.
5. Mokinių savarankiškumo ugdymas “pirma dalis”.
6. Informacinių technologijų panaudojimas mokantis žodyno.
7. Mokinių kalbėjimo įgūdžių tobulinimas.
8. “Įvertinimas ir Įsivertinimas; refleksija; testavimas
9. Nemokami įrankiai internete
10. Mokinių savarankiškumo ugdymas “antra dalis”
11. Video panaudojimas, sukurtų užduočių, pamokos planų pristatymas
12. Baigiamoji konferencija “Mokytojas; Mokausi -Tobulėju-Mokau”.