2020-01-02 Poetinių Biblijos tekstų (Giesmių Giesmės ir Mokytojo knygų) analizė istoriniu, lingvistiniu, kultūriniu aspektu lietuvių kalbos, etikos pamokose
15/07/2024
Daiva Stasiulionienė – lietuvių, lotynų k. mokytoja, Valstybės institucijų kalbų centro darbuotoja. Yra išvertusi Naująjį Testamentą į lietuvių k., parengusi kelias mokymų programas iš Biblijos tekstų („Žodžio istorija“ bei „Giesmių Giesmės analizė“).
PROGRAMOS ANOTACIJA (AKTUALUMAS, REIKALINGUMAS)
Lietuvių kalbos ir literatūros programoje, patvirtintoje 2016 m. sausio 25 d., skelbiama, jog lietuvių kalba, kaip mokomasis dalykas, „apima ne tik lietuvių, bet ir kitomis kalbomis Lietuvoje kurtus tekstus, atskleidžia jų sąsajas, parodo Lietuvos kultūros tradicijos įvairovę ir daugiabalsiškumą. Kartu jis atveria mokiniams Europos kultūros tradiciją, supažindina su Europos kultūros svarbiausiais ženklais ir vaizdiniais, atskleidžia jos antikines ir krikščioniškąsias ištakas.“ Įgyvendinti šių ambicingų tikslų tiesiog neįmanoma be nuodugnesnės Biblijos, – vieno iš kertinių europinės kultūros akmenų, – studijos, gilinimosi į tam tikrus judaizmo ir krikščionybės aspektus. Ši knyga tebėra lyg terra incognita daugeliui iš mūsų dėl įvairių
priežasčių, – daugeliui lietuvių k., etikos mokytojų taipogi.
Daugiau nei 30 metų nuodugnus Biblijos studijavimas leis seminaro metu pristatyti išskirtines tematiniu požiūriu knygas – poetines Biblijos knygas – Giesmių giesmę ir Koheleto/Mokytojo knygą. Jose nėra jokių religinių motyvų, interpretuojamos jos daugeriopai ir yra universalios išminties šaltiniai.
PROGRAMOS TIKSLAS
Suteikti lietuvių kalbos, etikos mokytojams žinių apie istorinį, sociokultūrinį, religinį, kultūrinį kontekstą, leisiantį deramai analizuoti Giesmių giesmės ir Koheleto/Mokytojo knygų ištraukas pamokoje.
PROGRAMOS UŽDAVINIAI
1. Suteikti žinių apie galimus Giesmių giesmės ir Koheleto/Mokytojo knygos analizės būdus;
2. Pateikti mokytojams įvairių, nuoseklių šių knygų interpretavimo būdų, padėsiančių deramai traktuoti biblines istorijas, skatinančias mokinius kurtis ir plėtoti vertybines, etines, moralines nuostatas.
PROGRAMOS TURINYS
1. Giesmių giesmės, Mokytojo knygos sukūrimo istorija, vertimai, jos reikšmingumas; analizės ir
interpretavimo aspektai.
2. Giesmių giesmės ir Mokytojo knygos nuosekli analizė, įvairių kontekstų pateikimas.
3. Praktinės užduotys ir veiklos, analizuojant tekstus
4. Refleksija.