2024-02-27m. Dirbtinio intelekto DI įrankių panaudojimas užsienio kalbų pamokose

20/08/2024

2024-02-27m. Dirbtinio intelekto DI įrankių panaudojimas užsienio kalbų pamokose

Lektorė Irena Vysockaja, Vilniaus Karoliniškių gimnazijos vokiečių kalbos mokytoja metodininkė, VILNIUS TECH ir Europos humanitarinio universiteto vokiečių kalbos dėstytoja.

PROGRAMOS ANOTACIJA (AKTUALUMAS, REIKALINGUMAS)

Nuo tada, kai pasirodė laisvai prieinamas dirbtinio intelekto įrankis ChatGPT, kuris geba rašyti tekstus, panašius į žmogaus, dirbtinio intelekto tema sulaukė didelio visuomenės susidomėjimo. Šiandien dirbtinis intelektas yra neatsiejama švietimo dalis ir vertinamas kaip perspektyvus būdas padaryti mokymąsi kūrybiškesnį ir efektyvesnį.

Nuotoliniame seminare bus pristatyti dirbtinio intelekto įrankių privalumai ir trūkumai. Naudojant konkrečius pavyzdžius, seminaro dalyviai susipažins su įvairiais dirbtinio intelekto taikymo scenarijais užsienio kalbos pamokose, kurie padės kūrybiškai praplėsti pamokų turinį. Seminaro metu dalyviai galės įsitikinti, kad dirbtinio intelekto įrankių panaudojimas gali padėti sutaupyti laiko ruošiant pamokas ir kūriant įdomias užduotis, kurios padeda ugdyti klausymo, skaitymo, kalbėjimo ir rašymo gebėjimus. Seminaro metu didelis dėmesys bus skiriamas įrankių praktiniam išbandymui.

SEMINARO TIKSLAS
Seminaro tikslas yra supažindinti dalyvius su dirbtinio intelekto įrankiais, kurie gali padėti efektyviau ir kūrybiškiau mokyti užsienio kalbų. Dalyviai sužinos, kaip šių įrankių pagalba galima kokybiškai plėsti pamokų turinį ir sukurti įdomias užduotis bei turės galimybę panaudoti pristatytus įrankius praktikoje.

PROGRAMOS UŽDAVINIAI
1. Supažindinti mokytojus su dirbtinio intelekto įrankiais.
2. Aptarti dirbtinio intelekto įrankių privalumus ir trūkumus iš mokytojo perspektyvos.
3. Pateikti konkrečius pavyzdžius, kaip dirbtinis intelektas gali būti naudojamas pamokų turiniui plėsti ir kurti įdomias užduotis.
4. Leisti mokytojams praktiškai išbandyti dirbtinio intelekto įrankius.
5. Skatinti mokytojus naudoti dirbtinio intelekto įrankius kuriant papildomą mokomąją medžiagą.

PROGRAMOS TURINYS
1. Įžanginė dalis:
1.1. Trumpa įžanga į seminarą.
1.2. Seminaro programos ir tikslų pristatymas.
1.3. Seminaro dalyvių lūkesčiai.

2. Dirbtinio intelekto (DI) pristatymas:
2.1. Kas yra DI?
2.2. DI privalumai, trūkumai ir grėsmės, susiję su užsienio kalbų mokymu ir mokymusi (iš mokytojų ir mokinių perspektyvos).

3. DI įrankių ir jų taikymo užsienio kalbos pamokose pavyzdžių pristatymas:
3.1. Skaitymo gebėjimų ugdymas.
3.2. Kalbėjimo gebėjimų ugdymas.
3.3. Rašymo gebėjimų ugdymas.
3.4. Klausymo gebėjimų ugdymas.
3.5. Audiovizualinio teksto supratimo gebėjimo ugdymas.
3.6. Vaizdų generavimas pasitelkiant DI įrankius.

4. Įgytos patirties įtvirtinimas: DI įrankių išbandymas:
4.1. Savarankiškas užduočių kūrimas užsienio kalbų pamokoms.
4.2. Diskusija: Patirties aptarimas.

5. Seminaro aptarimas ir diskusijos:
5.1. Įgytų žinių aptarimas.