2023 11-22 Seminaras vokiečių k. mokytojams „Dirbtinis intelektas (DI) kaip mokytojo padėjėjas: ChatGPT galimybės ir ribos”
20/08/2024
LEKTORĖ:
Irena Vysockaja, Vilniaus Karoliniškių gimnazijos vokiečių kalbos mokytoja metodininkė, VILNIUS TECH ir Europos humanitarinio universiteto vokiečių kalbos dėstytoja.
PROGRAMOS ANOTACIJA (AKTUALUMAS, REIKALINGUMAS)
Nuo tada, kai pasirodė laisvai prieinamas dirbtinio intelekto įrankis ChatGPT, kuris geba rašyti tekstus, panašius į žmogaus, dirbtinio intelekto tema sulaukė didelio visuomenės susidomėjimo. Šiandien dirbtinis intelektas yra neatsiejama švietimo dalis ir vertinamas kaip perspektyvus būdas padaryti mokymąsi kūrybiškesnį ir efektyvesnį.
Nuotoliniame seminare bus pristatyti dirbtinio intelekto įrankių privalumai ir trūkumai. Naudojant konkrečius pavyzdžius, seminaro dalyviai susipažins su įvairiais dirbtinio intelekto taikymo scenarijais vokiečių kalbos pamokose, norint kūrybiškai praplėsti pamokų turinį. Seminaro metu dalyviai galės įsitikinti, kad dirbtinio intelekto įrankių panaudojimas gali padėti sutaupyti laiko ruošiant pamokas ir kuriant įdomias užduotis, kurios padeda ugdyti klausymo, skaitymo, kalbėjimo ir rašymo gebėjimus. Seminaro metu didelis dėmesys bus skiriamas įrankių praktiniam išbandymui.
SEMINARO TIKSLAS
Seminaro tikslas yra supažindinti dalyvius su dirbtinio intelekto įrankiais, kurie gali padėti efektyviau ir kūrybiškiau mokyti vokiečių kalbos. Dalyviai sužinos, kaip šių įrankių pagalba galima kokybiškai plėsti pamokų turinį ir sukurti įdomias užduotis bei turės galimybę panaudoti pristatytus įrankius praktikoje.
PROGRAMOS UŽDAVINIAI
1. Supažindinti mokytojus su dirbtinio intelekto įrankiais.
2. Aptarti dirbtinio intelekto įrankių privalumus ir trūkumus iš mokytojo perspektyvos.
3. Pateikti konkrečius pavyzdžius, kaip dirbtinis intelektas gali būti naudojamas pamokų turiniui plėsti ir kurti įdomias užduotis.
4. Leisti mokytojams praktiškai išbandyti dirbtinio intelekto įrankius.
5. Skatinti mokytojus naudoti dirbtinio intelekto įrankius kuriant papildomą mokomąją medžiagą.
PROGRAMOS TURINYS
1. Įžanginė dalis:
1.1. Trumpa įžanga į seminarą.
1.2. Dalyvių susipažinimas tarpusavyje.
1.3. Seminaro programos ir tikslų pristatymas.
1.4. Seminaro dalyvių lūkesčiai.
2. Dirbtinio intelekto (DI) pristatymas:
2.1. Kas yra DI?
2.2. DI privalumai, trūkumai ir grėsmės, susiję su užsienio kalbų mokymu ir mokymusi (iš mokytojų ir mokinių perspektyvos).
3. DI taikymo vokiečių kalbos pamokose pavyzdžių pristatymas:
3.1. Skaitymo gebėjimų ugdymas.
3.2. Kalbėjimo gebėjimų ugdymas.
3.3. Rašymo gebėjimų ugdymas.
3.4. Klausymo gebėjimų ugdymas.
3.5. Audiovizualinio teksto supratimo gebėjimo ugdymas.
4. Įgytos patirties įtvirtinimas: DI įrankių išbandymas:
4.1. Savarankiškas užduočių kūrimas vokiečių kalbos pamokai.
4.2. Diskusija: Patirties aptarimas.
5. Seminaro aptarimas ir diskusijos:
5.1. Įgytų žinių aptarimas.
5.2. Įžvalgos apie naujų žinių ir įgūdžių taikymą ugdymo procese.
5.3. Seminaro vertinimas.