2021-09-27 iki 2022-03-07 Nuotolinė lietuvių kalbos pedagogų kvalifikacijos tobulinimoprograma „Aukštesniųjų gebėjimų ugdymas mokykloje“
16/08/2024
Lektorė Onutė Baumilienė. lietuvių kalbos mokytoja ekspertė, lotynų kalbos vyresnioji mokytoja; Lietuvos Klasikų asociacijos narė; lektorė; vadovėlių, straipsnių, skaitmeninių mokomųjų priemonių (bendra)autorė; atnaujinamų Bendrųjų programų ugdymo turinio metodininkė; suomių organizacijos „Scool“ 2015 m. įvertinta tarptautiniu „Campus“ apdovanojimu už patirties dalijimąsi su mokytojais; 2009 m. Europos pažymėjimo programos „Metų gimtosios kalbos mokytoja“.
PROGRAMOS ANOTACIJA (AKTUALUMAS, REIKALINGUMAS)
Programa skirta lietuvių kalbos mokytojams, dirbantiems 9-12 klasėse.
Pagal bendrąsias programas aukštesniųjų pasiekimų ugdymas mokykloje leidžia analizuoti kūrinius, integruoti žinias, kurti idėjas, siūlo mokytis per problemų sprendimą, per užduotis, siejant perskaitytus kūrinius su kultūrine patirtimi. Aukštesniųjų pasiekimų ugdymas mokykloje yra svarbus, nes a) įdomių patirčių įgijimas tyrinėjant suartina visus bendradarbius: tiek mokinius, tiek mokytojus; b) nagrinėjamo kūrinio aktualizavimas leidžia mokiniui suprasti kultūros svarbą šiandien: c) sunkesnių testų analizė moko kelti klausimus, kurti idėjas, spręst problemas, lyginti tekstus, apibendrinti sukauptą medžiagą; e) įvairi medžiaga leidžia užduotis individualizuoti; f) sudominimas sudėtingesniais kūriniais skatina mokinių savivertę; g) toks ugdymo būdas leidžia mokytojams kūrybiškiau dirbti.
PROGRAMOS TIKSLAS
Suteikti pedagogams žinių apie aukštesniųjų [pasiekimų ugdymo metodiką ir pateikti jos taikymo
praktikoje pavyzdžių.
PROGRAMOS UŽDAVINIAI
1. Supažindinti su pamokų planais, atspindinčiais aukštesniųjų pasiekimų ugdymą
mokykloje.
2. Informuoti apie konkrečių pamokų metu ugdomas kompetencijas.
3. Atskleisti aukštesniųjų ugdymo gebėjimų vertę mokymo (si) procese.
PROGRAMOS TURINYS
1. Kaip skaityti (apie) Homerą
2. J. Savickio kūrybos ypatumai
3. A. Kamiu kūryba ir jos interpretavimas mokykloje
4. F. Kafkos kūryba ir jo supratimas mokykloje
5. B. Sruogos „Dievų miškas“: tekstai ir kontekstai
6. A. Škėmos kūryba mokykloje