2020 rugsėjo 22 – spalio 30 Nuotolinė skaitmeninio raštingumo programa „Mokinys skaitmeninėje klasėje 2020”
28/07/2024
Programos rengėjas: Joe Dale
Nepriklausomas kalbų konsultantas iš Jungtinės karalystės, dirbantis su tokiomis kompanijomis kaip Network for Languages, ALL, Britų Taryba, BBC, Skype, Microsoft ir The Guardian. Šeįis metus vadovavo forumo TES MFL, buvęs standartinių testų asociacijos kalbų vyriausiasis praktikas, nuolatinis konferencijų pranešėjas ir pripažintas technologijų ir kalbų mokymo ekspertas. Veda mokymus Europoje, Šiaurės Amerikoje, Pietų Amerikoje, Vidurio Rytuose, Tolimuosiuose Rytuoseir Australijoje. Buvo ministerijos projekto patarėju “Language” kompanijoje. Sukūrė IT mokymo programas tokios įstaigoms kaip Institut Francais, ALL,Network for Languages Primary French Project Ninveau Bleu, bei jo kandidatūra 12013 m. buvo pateikta nominacijai “NAACE Impact Award”. Šiuo metu Joe bendradarbiauja su 5 Europos šalimis dėl Erasmus Plus projekto “Conflict to Cooperation”. Laikraščio “Guardian” straipsnyje jis buvo apibudintas kaip užsienio Kalbų mokymo guru.
PROGRAMOS ANOTACIJA (AKTUALUMAS, REIKALINGUMAS)
Kodėl dalyvauti nepaisant to, kad karantino metu vyko daugybė skaitmeninio raštingumo mokymų pedagogams.
LR Švietimo , mokslo ir sporto ministerijos atliktoje apklausoje karantino metu, kurios visa ataskaita yra https:drive:google.com/file d/1dx-ąT3c-KMbHoJIAyHBg_x7ZiGP7dEKv?view, duomenys rodo, kad 50,1 procento Lietuvos mokytojų gali mokyti nuotoliniu būdu, tačiau jiems nuolat reikia tobulinti informacinio raštingumo įgūdžius pedagogų kvalifikacijos tobulinimo kursuose . Apklausos duomenys taip pat rodo, kad penktadalyje Lietuvos mokyklų dirba mokytojai, turintys tik pradinių informacijos ir technologijos įgūdžių.
PROGRAMOS TIKSLAS
Šia 50 ak. val. skaitmeninio raštingumo kompetencijos tobulinimo mokant užsienio kalbų ir kitų dalykų programa siekiame, kad mokytojas ir pagalbos mokiniui specialistas įgytų ne tik žinių, bet ir supratimo, ką jau tikėtina įgijo karantino metu vykusiuose mokymuose, bet ir praktiškai įvaldytų gebėjimus šiuose skaitmeninio raštingumo kompetencijos srityse.
1. Informacijos valdymas
1.1 Naršymas, informacijos paieška ir atranka
1.2 Informacijos vertinimas
1.3 Informacijos įvertinimas ir prieinamumas
2. Komunikavimas
2.1 Bendravimas pasitelkus skaitmenines technologijas
2.2 Informacijos turinio bendrinimas
2.3 Bendravimas internete
2.4 Tinklo etiketas
3. Skaitmeninio turinio kūrimas
3.1 Įvairių formatų turinio kūrimas pasitelkus skaitmeninę daugialypę terpę ir technologijas
3.2 Autorių teisės ir licencijos
4. Skaitmeninis mokymas ir mokymasis
4.1 Skaitmeninių išteklių naudojimas
4.2 Inovatyvus ir kūrybiškas skaitmeninių technologijų naudojimas
4.3 Mokinių skaitmeninės kompetencijos plėtojimas
4.4 Mokinių skaitmeninio raštingumo problemų sprendimas
4.5 Vertinimas
5. Skaitmenio raštingumo problemų sprendimas
5.1 Skaitmeninio raštingumo kompetencijų tobulinimas
5.2 Profesinis tobulėjimas
PROGRAMOS UŽDAVINIAI
Ko išmoks mokytojai?
Išmoksite naudotis inovatyviais technologiniais įrankiais, kurie pagerins pamokos vadybą, organizaciją, mokinių mokymosi rezultatų vertinimą, grįžtamojo ryšio suteikimą, mokytojo ir tėvų bendravimą ir bendradarbiavimą, siekiant gerinti mokinių mokymosi rezultatus. Įgysite ir pagilinsite praktinių technologijų įgūdžių tobulinant mokinių kalbinės veiklos rūšis, mokant žodyno, gramatikos, atliekant projektinius darbus. Pagilinsite žinias apie mobilaus mokymosi galimybes ir išmoksite kurti multimodalinį mokymosi turinį.
PROGRAMOS TURINYS
1. „Nuotolinis mokymas: Kur pradėti?
2. „Kūrybiškumo ugdymas bendradarbiaujant“.
3. Formalus vertinimas naudojant informacines technologijas.
4. Testų kūrimas ir grįžtamojo ryšio teikimas.
5. Elektroninės knygos kūrimas kaip savo portfolio.
6. Kūrybiškumo ugdymas kuriant video animaciją.
7. „Nemokami įrankiai internete“.